Heel vroeg opstaan vandaag: de wekker ging al om half zes want om 6 uur gingen we vogels spotten. Mooie vogels gezien en met behulp van de "high powered scoop" van de gids ook mooie (ronde) foto's kunnen maken. Vaak waren de vogels natuurlijk alweer gevlogen voordat de fotocamera's goed waren ingesteld, maar daar zijn we intussen wel aan gewend.

Om 8 uur ontbijt en daarna nog tot half 12 heerlijk relaxed aan en in het zwembad gelegen.

Om 12 uur uitchecken, nog even lunchen in het restaurant van het park en daarna in de lounge wachten op de bus die ons naar La Fortuna zal brengen.
Het viel ons nu pas op dat de de beveiliger aan de poort bewapend was: hij droeg een holster met een revolver! Nep? Uh, nou, denk 't niet!

Vanuit ons nieuwe huisje in “Montaña de Fuego Resort” in La Fortuna hebben we een mooi uitzicht op de kegel van de Arenal vulkaan. De Spaanse naam van deze beroemste vulkaan van Costa Rica is Volcán Arenal. Vroeger was het zelfs mogelijk om de gloeiend hete lavastromen ’s nachts te zien oplichten, maar sinds 2010 is er geen lava meer in de vulkaan.
Na het hoognodige uitgepakt te hebben zijn we naar de warmwater bronnen gelopen: een wandeling van zo'n 3 kwartier langs een nogal drukke weg.
Terwijl het intussen toch al bijna donker was, was het in het warme stromende water behoorlijk druk. Locals hadden lampjes meegenomen en dat zorgde voor een gezellig sfeertje.
Na wat zoeken hebben we daar ook nog een cache gevonden, onze derde in Costa Rica.

In het donker zijn we langs diezelfde drukke weg (straatverlichting is daar natuurlijk niet) teruggelopen richting resort. Onderweg nog lekker gegeten in restaurant “Alajuela Steakhouse” en tenslotte nog wat boodschappen gedaan in een minimarkt tegenover het resort.